H ταινία σταθμός που ξεκίνησε στην ουσία όλη αυτή την nerdgasm εποχή που διανύουμε, με το Game of Thrones την πιο επιτυχημένη σειρά στην τηλεόραση, όλο και περισσότερες μεταφορές σε tv και cinema ταινιών φαντασίας και φυσικά τις comic μεταφορές να κυριαρχούν, δεν είναι άλλη απο το επικό The Lord of the Rings.
Αν οι ταινίες δεν είχαν την εισπρακτική επιτυχία και την κριτική καταξίωση όλα τα παραπάνω δεν θα υπήρχαν. 13 χρόνια λοιπόν μετά απο την πρεμιέρα της "Συντροφιάς του Δαχτυλιδιού" αποδίδω ένα rebute στις τρεις ταινίες που έδωσαν στο φανταστικό την αίγλη που της αναλογεί.
Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών είναι ένα επικό μυθιστόρημα φαντασίας που γράφτηκε από τον άγγλο συγγραφέα J.R.R. Tolkien.
Η ιστορία ξεκίνησε ως συνέχεια του μυθιστορήματος φαντασίας του Τόλκιν του 1937 «Το Χόμπιτ» (The Hobbit) , αλλά τελικά εξελίχθηκε σε ένα πολύ μεγαλύτερο έργο. Γράφτηκε σταδιακά μεταξύ 1937 και 1949, ένα μεγάλο μέρος του κατά τη διάρκεια του Β 'Παγκοσμίου Πολέμου. Είναι το δεύτερο μπεστ-σέλερ μυθιστόρημα που γράφτηκε ποτέ , με πάνω από 150 εκατομμύρια αντίτυπα σε πωλήσεις. Έχοντας πειστεί από τους εκδότες του, άρχισε «ένα νέο Χόμπιτ» το Δεκέμβριο του 1937.
Μετά από πολλές λανθασμένες εκκινήσεις, η ιστορία του Ενός Δαχτυλιδιού προέκυψε. Η ιδέα για το πρώτο κεφάλαιο έφτασε να σχηματιστεί πλήρως , αν και οι λόγοι πίσω από την εξαφάνιση του Μπίλμπο , η σημασία του δαχτυλιδιού , και ο τίτλος , δεν ήρθαν μέχρι την άνοιξη του 1938 . Αρχικά , σχεδίαζε να γράψει μια ιστορία στην οποία ο Μπίλμπο είχε εξαντλήσει όλο το θησαυρό του και έψαχνε για μια άλλη περιπέτεια για να κερδίσει περισσότερα ωστόσο , θυμήθηκε το δαχτυλίδι και τις δυνάμεις του, και σκέφτηκε ότι θα ήταν μια καλύτερη εστίαση για το νέο έργο.
Για οικονομικούς λόγους, Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών δημοσιεύθηκε σε τρεις τόμους κατά τη διάρκεια ενός έτους από τις 29 Ιουλίου 1954 έως 20 Οκτωβρίου 1955.
Οι τρεις τόμοι με τίτλο η Συντροφιά του Δαχτυλιδιού, οι Δύο Πύργοι,και η Επιστροφή του Βασιλιά. Δομικά, το μυθιστόρημα χωρίζεται εσωτερικά σε έξι βιβλία ,δύο ανα τόμο , με πολλά παραρτήματα του υλικού αναφοράς, που περιλαμβάνονται στο τέλος του τρίτου τόμου . Μερικές εκδόσεις συνδυάζουν το σύνολο του έργου σε ένα ενιαίο τόμο. Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών έκτοτε έχει ανατυπωθεί πολλές φορές και μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες .
Το έργο του Tolkien έχει αποτελέσει αντικείμενο εκτεταμένης ανάλυσης των θεμάτων και της προέλευσή του. Παρά το γεγονός ότι ένα τόσο σημαντικό έργο από μόνο του, η ιστορία ήταν μόνο η τελευταία κίνηση ενός μεγαλύτερου έπους που Tolkien είχε εργαστεί από το 1917, σε μια διαδικασία που περιγράφει ως μυθοποιία. Επιρροές για αυτή την προγενέστερη εργασία , και την ιστορία του Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, περιλαμβάνουν φιλολογία, μυθολογία , τη θρησκεία και την αποστροφή του συγγραφέα για τις επιπτώσεις της εκβιομηχάνισης. Καθώς και παλαιότερα έργα φαντασίας και οι εμπειρίες του Τόλκιν κατά τον Πρώτο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών με τη σειρά του θεωρείται να έχει μεγάλη επίδραση στη σύγχρονη λογοτεχνία φαντασίας.
Το 2001 ο Piter Jackson αναλαμβάνει σκηνοθεσία και σενάριο και δημιουργεί τις τρεις ταινίες. Εκπληκτικά εφε, αξεπέραστη μουσική και κλίμα που σε παρέσερνε σε ένα ταξίδι σε κόσμους με την ] μαγεία των ξωτικών, τους άγαρμπους νάνους, άνθρωποι ορκς τρολ.
Facts
· Ο ρόλος της Έογουιν προτάθηκε στην Κέιτ Γουίνσλετ αλλά τον απέρριψε. Επίσης προτάθηκε στην Ούμα Θέρμαν.
· Η Κέιτ Μπλάνσετ εμφανίζεται μόνο σε τρεις σκηνές.
· Ο Ντέιβιντ Γουένχαμ επιλέχτηκε ως Φάραμιρ, εξαιτίας της ομοιότητάς του με τον Σον Μπιν, που υποδύεται τον αδελφό του, Μπόρομιρ. Αρχικά, ο ρόλος του είχε προταθεί στον Ίθαν Χοκ.
· Πριν την Εμιλιάνα Τορίνι, οι παραγωγοί προσέγγισαν την Μπιόρκ για να τραγουδήσει το τραγούδι της ταινίας. Η ίδια αρνήθηκε λόγω της εγκυμοσύνης της.
· Ο Βίγκο Μόρτενσεν έσπασε δύο δάχτυλα ποδιών όταν κλότσησε τα ατσαλένια κράνη των ορκ και αυτή η σκηνή εμφανίζεται στην ταινία. Ο Πίτερ Τζάκσον είπε ότι εντυπωσιάστηκε πολύ με την κραυγή πόνου που έβγαλε ο Μόρτενσεν για την μοίρα των δύο Χόμπιτ, αλλά αργότερα συνειδητοποίησε ότι η κραυγή ήταν αληθινή. Ο Πίτερ Τζάκσον παρέμεινε εντυπωσιασμένος, αφού παρά το γεγονός αυτό, ο Μόρτενσεν συνέχισε την σκηνή χωρίς να διακόψει, παρά τον σοβαρό τραυματισμό του.
· Ο Μπέρναρντ Χιλ ράγισε το στέρνο του ενώ ίππευε το άλογο.
· Σε αρχική βερσιόν του σεναρίου, η Άργουεν πολεμούσε μαζί με τον Άραγκορν στο Χελμς Ντιπ.
· Η Λιβ Τάιλερ γύρισε κάποιες σκηνές που πολεμούσε τους Ουρούκ-χάι αλλά δεν χρησιμοποιήθηκαν στην ταινία.
· Ο Βίγκο Μόρτενσεν αγόρασε το άλογό του στην ταινία μετά το τέλος των γυρισμάτων
H Επιστροφή του Βασιλιά είναι η πρώτη ταινία φαντασίας που κερδίζει Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας καθώς και η πρώτη που το κερδίζει με το τρίτο μέρος.
-Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά έγινε η δεύτερη κατά σειρά ταινία στην ιστορία που έσπασε το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μετά τον Τιτανικό.
-Η τριλογία του Άρχοντα των Δακτυλιδιών είναι η τριλογία με τις περισσότερες υποψηφιότητες για Όσκαρ. Με το σύνολο των 30 υποψηφιοτήτων, ξεπέρασε την τριλογία του Νονού με 28 υποψηφιότητες και του Πολέμου των Άστρων με 21 υποψηφιότητες. Μαζί με τις ταινίες Ζιζί (Gigi, 1958) και Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας (The Last Emperor, 1987) είναι οι μόνες ταινίες που έχουν κερδίσει όλα τα βραβεία Όσκαρ για τα οποία ήταν υποψήφιες.
-Η Επιστροφή του Βασιλιά περιέχει 1.488 σκηνές με οπτικά εφέ, σχεδόν τρεις φορές περισσότερες από την πρώτη ταινία και σχεδόν δύο φορές περισσότερες από την δεύτερη.
-Η δουλειά με τα οπτικά εφέ ξεκίνησε από τους Άλαν Λι και Μαρκ Λιούις, οι οποίοι βγάζοντας κάποιες φωτογραφίες από τοπία της Νέας Ζηλανδίας προσπάθησαν να δημιουργήσουν ψηφιακά τα χωράφια του Πέλενορ (Pelennor Fields) τον Νοέμβριο του 2002. Ο Γκάρι Χορσφιλντ δημιούργησε επίσης μία ψηφιακή εκδοχή του Μπαράντ-Ντουρ (Barad-dûr) στη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων διακοπών μόνος του, για την αποκορύφωση της ταινίας. Εν τω μεταξύ, ο Πίτερ Τζάκσον και ο Κρίστιαν Ρίβερς χρησιμοποίησαν υπολογιστές για να σχεδιάσουν την τεράστια μάχη του Πέλενορ, τον Φεβρουάριο του 2003 και οι σκηνές δόθηκαν στην Weta Digital. Προς μεγάλη τους έκπληξη, τα 60 προγραμματισμένα πλάνα ξεπέρασαν τα 250 και οι 50.000 χαρακτήρες έγιναν 200.000.
-Για την σκηνή της μάχης, κατέγραψαν 450 κινήσεις για τα ψηφιακά άλογα και έπρεπε επίσης να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις που προστέθηκαν στην ταινία, όπως τα τρολ που κάνουν επίθεση στην Μίνας Τίριθ και να ξαναφτιάξουν ένα πλάνο με τα δύο Μούμακ που σκότωσε ο Έομερ. Σχετικά με τα ψηφιακά πλάσματα, το κεφάλι της αράχνης Σέλομπ τροποποιήθηκε από μία καναδέζικη εταιρία για δέκα φορές περισσότερες λεπτομέρειες από αυτές της Weta.
-Όπως και στις προηγούμενες ταινίες, υπήρχαν ψηφιάκά εφέ που πλαισίωναν ή και αντικαθιστούσαν τους ηθοποιούς. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι σκηνές όπου ο Σαμ πέφτει από την πλάτη της Σέλομπ και η σκηνή όπου ο Λέγκολας παλεύει με το Μούμακιλ. Επιπλέον, η σκηνή με τον Γκόλουμ να παίρνει στα χέρια του το Δαχτυλίδι και να πέφτει στο Βουνό του Χαμού ήταν 100% ψηφιακή. Ο Βασιλιάς των Νεκρών παίζεται από τον Πολ Νόρελ με προσθετικό μακιγιάζ και το κεφάλι του αλλάζει μορφή σε πιο "σκελετώδεις" ψηφιακές εκδοχές, ανάλογα με την διάθεση του χαρακτήρα.
-Λόγω της επιμονής του Πίτερ Τζάκσον στον ρεαλισμό του φανταστικού κόσμου, δημιουργήθηκαν πολλές μινιατούρες, όπως η σε κλίμακα 1:72, μινιατούρα της Μίνας Τίριθ, η οποία έφτανε τα επτά μέτρα σε ύψος και τα 6,5 μέτρα σε διάμετρο. Η ομάδα που ήταν υπεύθυνη για τις μινιατούρες ολοκλήρωσε το έργο της τον Νοέμβριο με την μινιατούρα της Μαύρης Πύλης, έπειτα από εκατό ημέρες δουλειάς, ενώ τα τελευταία οπτικά εφέ που προστέθηκαν στην ταινία ήταν αυτά της καταστροφής του Δαχτυλιδιού, στις 25 Νοεμβρίου.
Παραγωγή
Πάνω από δύο εκατομμύρια μέτρα φιλμ χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. 48.000 σπαθιά, τσεκούρια, ασπίδες και προσθετικά μακιγιάζ δημιουργήθηκαν. Τους πρωταγωνιστές πλαισίωναν 20.602 κομπάρσοι. Σχεδιάστηκαν και φτιάχτηκαν 19.000 κοστούμια. Δημιουργήθηκαν 1.600 κομμάτια από προσθετικά πόδια Χόμπιτ. 250 άλογα χρησιμοποιήθηκαν για τις ανάγκες της ταινίας. Στα οπτικά εφέ εργάστηκαν 180 ειδικοί. Τα γυρίσματα έγιναν σε 100 διαφορετικές τοποθεσίες στη Νέα Ζηλανδία και συνολικά χρειάστηκαν επτά χρόνια για τον σχεδιασμό και την παραγωγή και των τριών ταινιών.
Ο Piter Jackson αυτή τη στιγμή κάνει την τριλογία Hobbit που είναι τελείως διαφορετική απο τον Άρχοντα, καθώς και η πηγή είναι τελείως διαφορετική. Πολύ κριτική δέχτηκε για την επιλογή του να κάνει τρεις ταινίες το υλικό ενός βιβλίου αλλά και της επιλογής του να προσθέσει πολλά δικά του κομμάτια στο σενάριο. Προσωπικά τίποτα δεν με χαλάει εκτός απο την επιστροφή του Orlando Bloum ως Legolas.
O Jackson μας άφησε παρακαταθήκη έξι ταινίες για την μέση γη, έδωσε μορφή στο όραμα ενός τεράστιου συγγραφέα και επιρέασε τον κινηματογράφο, όσο λίγοι τον 21ο αιώνα.
Τον ευχαριστώ και αναμένω το επόμενο κεφάλαιο του Hobbit που έρχεται σε μερικούς μήνες.
-Ο Άρχοντας των Δαχτυλιδιών: Η Επιστροφή του Βασιλιά έγινε η δεύτερη κατά σειρά ταινία στην ιστορία που έσπασε το φράγμα του 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μετά τον Τιτανικό.
-Η τριλογία του Άρχοντα των Δακτυλιδιών είναι η τριλογία με τις περισσότερες υποψηφιότητες για Όσκαρ. Με το σύνολο των 30 υποψηφιοτήτων, ξεπέρασε την τριλογία του Νονού με 28 υποψηφιότητες και του Πολέμου των Άστρων με 21 υποψηφιότητες. Μαζί με τις ταινίες Ζιζί (Gigi, 1958) και Ο Τελευταίος Αυτοκράτορας (The Last Emperor, 1987) είναι οι μόνες ταινίες που έχουν κερδίσει όλα τα βραβεία Όσκαρ για τα οποία ήταν υποψήφιες.
-Η Επιστροφή του Βασιλιά περιέχει 1.488 σκηνές με οπτικά εφέ, σχεδόν τρεις φορές περισσότερες από την πρώτη ταινία και σχεδόν δύο φορές περισσότερες από την δεύτερη.
-Η δουλειά με τα οπτικά εφέ ξεκίνησε από τους Άλαν Λι και Μαρκ Λιούις, οι οποίοι βγάζοντας κάποιες φωτογραφίες από τοπία της Νέας Ζηλανδίας προσπάθησαν να δημιουργήσουν ψηφιακά τα χωράφια του Πέλενορ (Pelennor Fields) τον Νοέμβριο του 2002. Ο Γκάρι Χορσφιλντ δημιούργησε επίσης μία ψηφιακή εκδοχή του Μπαράντ-Ντουρ (Barad-dûr) στη διάρκεια των Χριστουγεννιάτικων διακοπών μόνος του, για την αποκορύφωση της ταινίας. Εν τω μεταξύ, ο Πίτερ Τζάκσον και ο Κρίστιαν Ρίβερς χρησιμοποίησαν υπολογιστές για να σχεδιάσουν την τεράστια μάχη του Πέλενορ, τον Φεβρουάριο του 2003 και οι σκηνές δόθηκαν στην Weta Digital. Προς μεγάλη τους έκπληξη, τα 60 προγραμματισμένα πλάνα ξεπέρασαν τα 250 και οι 50.000 χαρακτήρες έγιναν 200.000.
-Για την σκηνή της μάχης, κατέγραψαν 450 κινήσεις για τα ψηφιακά άλογα και έπρεπε επίσης να αντιμετωπίσουν τις νέες προκλήσεις που προστέθηκαν στην ταινία, όπως τα τρολ που κάνουν επίθεση στην Μίνας Τίριθ και να ξαναφτιάξουν ένα πλάνο με τα δύο Μούμακ που σκότωσε ο Έομερ. Σχετικά με τα ψηφιακά πλάσματα, το κεφάλι της αράχνης Σέλομπ τροποποιήθηκε από μία καναδέζικη εταιρία για δέκα φορές περισσότερες λεπτομέρειες από αυτές της Weta.
-Όπως και στις προηγούμενες ταινίες, υπήρχαν ψηφιάκά εφέ που πλαισίωναν ή και αντικαθιστούσαν τους ηθοποιούς. Χαρακτηριστικά παραδείγματα οι σκηνές όπου ο Σαμ πέφτει από την πλάτη της Σέλομπ και η σκηνή όπου ο Λέγκολας παλεύει με το Μούμακιλ. Επιπλέον, η σκηνή με τον Γκόλουμ να παίρνει στα χέρια του το Δαχτυλίδι και να πέφτει στο Βουνό του Χαμού ήταν 100% ψηφιακή. Ο Βασιλιάς των Νεκρών παίζεται από τον Πολ Νόρελ με προσθετικό μακιγιάζ και το κεφάλι του αλλάζει μορφή σε πιο "σκελετώδεις" ψηφιακές εκδοχές, ανάλογα με την διάθεση του χαρακτήρα.
-Λόγω της επιμονής του Πίτερ Τζάκσον στον ρεαλισμό του φανταστικού κόσμου, δημιουργήθηκαν πολλές μινιατούρες, όπως η σε κλίμακα 1:72, μινιατούρα της Μίνας Τίριθ, η οποία έφτανε τα επτά μέτρα σε ύψος και τα 6,5 μέτρα σε διάμετρο. Η ομάδα που ήταν υπεύθυνη για τις μινιατούρες ολοκλήρωσε το έργο της τον Νοέμβριο με την μινιατούρα της Μαύρης Πύλης, έπειτα από εκατό ημέρες δουλειάς, ενώ τα τελευταία οπτικά εφέ που προστέθηκαν στην ταινία ήταν αυτά της καταστροφής του Δαχτυλιδιού, στις 25 Νοεμβρίου.
Παραγωγή
Πάνω από δύο εκατομμύρια μέτρα φιλμ χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων. 48.000 σπαθιά, τσεκούρια, ασπίδες και προσθετικά μακιγιάζ δημιουργήθηκαν. Τους πρωταγωνιστές πλαισίωναν 20.602 κομπάρσοι. Σχεδιάστηκαν και φτιάχτηκαν 19.000 κοστούμια. Δημιουργήθηκαν 1.600 κομμάτια από προσθετικά πόδια Χόμπιτ. 250 άλογα χρησιμοποιήθηκαν για τις ανάγκες της ταινίας. Στα οπτικά εφέ εργάστηκαν 180 ειδικοί. Τα γυρίσματα έγιναν σε 100 διαφορετικές τοποθεσίες στη Νέα Ζηλανδία και συνολικά χρειάστηκαν επτά χρόνια για τον σχεδιασμό και την παραγωγή και των τριών ταινιών.
Ο Piter Jackson αυτή τη στιγμή κάνει την τριλογία Hobbit που είναι τελείως διαφορετική απο τον Άρχοντα, καθώς και η πηγή είναι τελείως διαφορετική. Πολύ κριτική δέχτηκε για την επιλογή του να κάνει τρεις ταινίες το υλικό ενός βιβλίου αλλά και της επιλογής του να προσθέσει πολλά δικά του κομμάτια στο σενάριο. Προσωπικά τίποτα δεν με χαλάει εκτός απο την επιστροφή του Orlando Bloum ως Legolas.
O Jackson μας άφησε παρακαταθήκη έξι ταινίες για την μέση γη, έδωσε μορφή στο όραμα ενός τεράστιου συγγραφέα και επιρέασε τον κινηματογράφο, όσο λίγοι τον 21ο αιώνα.
Τον ευχαριστώ και αναμένω το επόμενο κεφάλαιο του Hobbit που έρχεται σε μερικούς μήνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου